lördag 15 augusti 2009

Alice in Wonderland

Alice i Underlandet + Tim Burton + Johnny Depp. Det här KAN inte bli dåligt. Jag till och med älskade Burton/Depp-skräckmusikalen Sweeney Todd (vilken när vi hyrde den blev varnade av uthyraren att det var en musikal och att vi troligtvis skulle avsky den.)

Alice i Underlandet har premiär i mars 2010. Det enda jag är lite skeptisk till (förutom att det är en Disney-produktion) är att den kommer visas i 3D. Jag har bara minnen av dåliga röd-gröna glasögon och TV-piraterna, eller huvudvärks-framkallande Cosmonova. Men det kanske funkar....

Jag kan i alla fall inte tänka mig någon annan regissör som bättre kan ta sig an Lewis Carroll (Charles Lutwidge Dodgson) surrealistiska och knarkiga berättelse från mitten av 1800-talet än Tim Burton. Och ingen kan väl passa bättre som the mad Hatter än Johnny Depp.



Trailer hittar du här:
Youtube. (Går tyvärr inte att bädda in).

Föresten, ser inte Depps karaktär lite ut som en blandning av Christopher Walken och Vivienne Westwood?




/LB