måndag 10 augusti 2009

myst till iphone

Idag har jag skrivit en lista med några bra/roliga/användbara applikationer till Iphone.
Till min stora förtjusning upptäckte jag att ett av mina favoritspel Myst anpassats till mobilspel!
Jag har inte spelat ettan, men nästan alla andra i spelserien, så det ska bli ett nöje att fördriva tiden med lite klurig problemlösning.

Myst skapades 1993 till Mac av bröderna Rand och Robyn Miller och blev epokavgörande och ett av de första riktigt populära CD-romspelen. Spelen (för det har gjorts sex stycken) bygger kring avancerad problemlösning och vacker grafik. Spelaren transporteras med hjälp av en mystik bok till en värld där han bit för bit upptäcker vad det är han ska åstadkomma och på vägen ges diverse ledtrådar till hjälp.

Jag har bara öppnat och kikat igenom en gång än så länge, men det ser riktigt bra ut. Nu önskar jag bara att jag hade tid och ro att gotta ner mig riktigt ordentligt i tankenötterna.






/LB